Как да подсилим имунната си система

Съвети за силна имунна система

В тези тревожни времена, по време на пандемията от Ковид-19 много хора се стресират и тревожат от постоянно облъчващите ни с негативни новини медии. А както знаем, стресът е един от основните фактори понижаващ значително защитните сили на имунната ни система.

При нормален начин на живот без много стрес, то човек няма нужда от някакви конкретни действия за да усили имунната си система, просто трябва да живее сравнително здравословно и ще се радва на добър имунитет. Но реалността е друга, все по-малко хора имат здравословен начин на живот, което довежда и до понижаване на техният имунитет.

Повечето от нас имат поне по един а в повечето случаи и по няколко вредни навика, ето и лошите навици, които понижават имунитета:

  • Пушене
  • Прекомерна консумация на алкохол
  • Хранене с тежки мазни храни /полуфабрикати и обработени храни/
  • Понижена консумация на пресни плодове и зеленчуци
  • Недостатъчно сън
  • Строги диети, които ни лишават от цяла гама полезни вещества
  • Заседналост, липса на движение
  • Живот в замърсена градска среда и дишане на силно замърсен въздух
  • И много други фактори независещи от нас

За да подсилим имунитетът си то трябва колкото се може по-скоро да започнем да работим върху горните фактори и да се опитаме да променим някои от нашите навици. Но това никак не е лесно.

Съвети за подсилване на имунитета и имунната система

Междувременно може да започнем да консумираме храни богати на определени вещества, или да приемаме хранителни добавки и имуностимулатори. Ето и няколко съвета относно храненето, така че да засилим нашата имунна система:

Консумирайте Пробиотици -  До 70% от имунните клетки се намират в червата. Чревните бактерии също играят важна роля за поддържането на силна имунна система. Изследвания показват, че храни богати на пробиотици скъсяват времетраенето на заболяването и намалят неговата сила. Пробиотици има например в истинското кисело мляко, киселото зеле, ферментиралите туршии и други.

Набавяйте си Витамин D – това е един от най-важните витамини за силна имунна система. Най-лесно се набавя когато стоите на слънце, трябва поне по 15 минути дневно да сте изложени на пряка слънчева светлина. Но в зимните месеци това е трудно, така че приемът на таблетки с витамин D3 е добра идея.

Витамин C – витамин, който също отговаря за стабилната имунна система, консумирайте цитруси, ако са ви кисели може да добавяте и по малко мед. Другият вариант е да вземате витамин C на таблетки.

Цинк и Селен – И двата елемента са с много различни ползи за здравето на човека, но най-вече спомагат за подсилването на имунната система. Недостигът на Селен в организма води до нарушения в активирането на имунните клетки при вирусна атака.

Доставката на селен чрез храната е чрез месо, риба, кокоши яйца, леща, аспержи. Но почвите в България са бедни на селен, от където и храните също страдат от недостиг на този важен микроелемент. Затова е добра идея да взимате таблетки, които най-често са комбинирани Селен + Цинк + Витамин Д3 + Витамин C

Друга комжинация от билки и микроелементи, която значително засилва имунната система е от китайски гъби като кордицепс, мийтаке, решйши и вещества като бета глюкани и полизахариди арабиногалактан – тези вещества ще намерите в изградената от NSP специално за силна имунна система Имунна Формула.

Арония – плод изключително богат на флавоноиди – водоразтворими пигменти антоцианини. Благодарение на богатото съдържание на полезни вещества като витамин С, витамини от група B, витамин К, минерали и микроелементи като магнезий, калций, желязо, цинк както и на флавоноиди, се използва като средство за подкрепа на съпротивителните сили на организма.

Дори скорошни изследвания показаха, че консумацията на сок/сироп от Арония намаля силата на коронавируса в момента, когато се размножава в устната кухина и гърлото.

Пийте достатъчно течности! При затопляне на въздуха, лигавиците в областта на носа и гърлото изсъхват. Това ограничава естествената бариера пред вируси и бактерии. Уверете се, че пиете най-малко 2 литра вода или неподсладен чай всеки ден.

Проветрявайте редовно жилищните и работни помещения: Отворете прозорци и врати за здравословен въздушен обмен на застоялия влажен въздух вътре в помещенията. Няколко минути са достатъчни, за да доставят свеж, богат на кислород въздух.

Сауна и редуващи се душове: смяната на студената и топла вода стимулира циркулацията и калява тялото към бързи температурни промени. Но внимавайте: тези, които вече са настинали, трябва да се въздържат от посещение на сауната, за да не натоварват тялото си с големи температурни колебания.

Упражнения на свеж въздух: ускоряват кръвообращението и поддържат лигавиците ни влажни. Ходене пеша 3 пъти седмично за половин час е достатъчно. Уверете се, че носите подходящо облекло в мокро и студено време. Ако сте настинали - почивайте!

Сън: съпротивителните ни сили са тясно свързани с качеството и продължителността на съня ни. Докато спим, големи количества имуноактивни вещества се освобождават в организма и укрепват имунната система.

Ясно е че за силен имунитет трябва като цяло да променим начинът си на живот, нашето хранене, нашите навици и по възможност обграждащата ни околна среда. Но не винаги това е възможно, а при такъв случай е добре да вземате имуностимулиращи препарати, такъв например е Имунната Формула на Nature’s Sunshine със специално подбрани нутриенти за силна имунна система.