Как да подобрим здравето на сърцето си чрез кардио упражнения

Как да подобрим здравето на сърцето си чрез кардио упражнения

Пролетта настъпва, а с това и пробуждането на тялото ни и желанието на се прочистим от натрупаните през зимата токсини, а с това и да подобрим здравето на сърдечно съдовата си система, а и цялото ни здравословно състояние.

Пролетта също така амбицира хората да започнат да правят физически упражнения, а след продължителното зимно залежаване трябва да се внимава да не се претоварва сърцето в първите дни на вашата увеличена физическа активност.

А физическите упражнения ако подходите правилно към тях ще подобрят здравето на вашето сърце, а от там и цялостното ви състояние ще бележи един позитивен прогрес: „Упражненията…помагат…да контролирате или моделирате много от рисковите фактори за сърдечни заболявания“ Не пренебрегвайте важността на здравето на сърдечно-съдовата система. Имате едно сърце! Грижете се за него!

Как да направите сърцето си по-здраво (и да подобрите вашият живот!)

Поради това, че сърцето е един мускул, то той се нуждае от упражняване за да продължи да изпомпва кръвта ефективно. Мускулите, които не се ползват активно, губят от своята сила, един вид атрофират. Сърцето работи постоянно, но в зависимост от натоварванията може да подобрите неговото здраве. А ако сте трениран, в момент на рязко натоварване на сърдечната дейност, възможността да получите инфаркт значително намалява.

Редовните упражнения могат да спомогнат за:

  • Подобряване свойството на мускулите да поемат повече кислород от кръвта, което ще намали натоварването върху сърцето
  • Намаляване на стресовите хормони, които допълнително натоварват сърдечната дейност
  • Намаляване на усреднените стойности на пулса
  • Увеличаване на добрите нива на холестерол и контролът на триглицеридите
  • Намаляване на възпаленията в организма
  • Намаляване на риска от инфаркт, инсулт, диабет, деменция и някои видове ракови заболявания
  • Подобряване на съня, здравината на костите и тяхната плътност
  • Намаляване на симптомите на безпокойство и депресия

Не може да контролирате вашите гени, околната среда и нейното замърсяване и някои източници на стрес, но може да контролирате вашата диета, вашите навици и вашата физическа активност, което да подобри състоянието и здравето на вашето сърце и сърдечно-съдова система.

Да се раздвижим! Време е за кардио упражнения!

Време е за кардио

Почти всеки може да прави упражнения, така че да подобри своето кардио здраве. Само 20 минути упражнения дневно могат значително да повлияят върху вашият живот, здраве и дълголетие.

Знаете ли че?

  • Според Американската Здравна Асоциация, само 1 от 5 възрастни и младежи прави нужните упражнения, за да поддържа добро здраве
  • Да бъдете по-активни ви помага да мислите, чувствате и спите по-добре и да извършвате всекидневните си задачи по-фокусирани и като цяло да ви е по-лесно.
  • Ако сте физически неактивни, рискът от инфаркт или инсулт се увеличава с цели 50%

Кои кардио упражнения са най-добри за поддържане на доброто здраве на сърцето?

Това са няколко от най-добрите упражнения за здраво сърце, но не сме изчерпали всички, а само най-популярните и лесни за изпълнение:

  • Ходенето и разходките са най-лесният начин за кардио упражнения. За предпочитане е навън сред природата на чист въздух, но дори и в града ходете повече пеша – до магазина, до работа и тн.
  • Плуването влияе добре върху цялото тяло, включително и върху здравето на сърцето, белите дробове и почти всички мускулни групи. Постепенно увеличавайте времето си за плуване с 1-2 минути, докато достигнете 30 минути на ден.
  • Колоездене. Вземете си удобно колело и каска, и започнете да въртите педалите. Не се опитвайте да бъдете бързи и да чупите рекорди, просто се наслаждавайте. За предпочитане е да го правите на открито, но и вариантът със стационарен велотренажор също е добър.
  • Работа в градината. Неслучайно нашите баби и дядовци са били дълголетни. Работата в градината – копаене, садене, поливане, чистена на плевели и много други дейности не само спомагат да се раздвижвате, но облекчават стреса, пък и накрая ще имате ваши си отгледани зеленчуци, които ще са чисти от химия.
  • Тренировки с тежести – те заздравяват мускулите, костите и като цяло подобряват сърдечното здраве. Упражненията със собствена тежест, на лост, успоредка и тн също влизат в тази група. И не е нужно да ходите на фитнес, може и у дома да тренирате.

Кардио упражненията намаляват ли риска от инфаркт?

Според изследвания на университета Джон Хопкинс ясно се доказва, че хора редовно правещи кардио упражнения е много по-малко вероятно да претърпят внезапен инфаркт или друго живото застрашаващо сърдечно състояние. Съчетаването на упражнения и здравословна диета още повече намаля риска от сърдечни заболявания.

Колко упражнения са достатъчни, за да поддържаме добро сърдечно здраве?

Всяка една минута, която прекарвате в движение и упражнения ще работи за вашето здраве. Опитайте се на седмична база да имате поне 2 часа и половина активност със средно натоварване – бързо ходене, колоездене, тичане, тенис, танци, водни спортове, фитнес, канго скокове, аеробика и много други. Не забравяйте да загрявате преди същинската част от упражненията.

Ето и няколко факта относно ходенето пеш всеки ден по 30 минути:

  • Намалява риска от инфаркт и инсулт
  • Намалява риска от високо кръвно налягане
  • Повишава имунитета
  • Понижава кръвното налягане при хора с високо кръвно
  • Намалява стреса, безпокойството и депресията
  • Спомага за контрола на теглото ви

Прекаленото трениране може ли да увреди сърцето?

Докато слушате тялото си и тренирате разумно, то до преуморяване и вреда за сърцето трудно ще достигнете. Важно е да почивате добре след тренировките. Умората, безсилието и съпровождащите болки са индикация, че трябва да намалите тренировките и да увеличите времето за възстановяване. Когато пренебрегвате симптомите и постоянно се претоварвате, то тогава риска от сърдечни проблеми нараства значително, не са единични случаите на хора получили инфаркт от системно претоварване и малко почивка.

Как да подпомогнем сърцето си с хранителни добавки?

Здраво сърце и хранителни добавки

Наред с упражненията, правилната диета увеличава ползите за здравето на сърдечно-съдовата система. Но в този забърза свят не винаги можем да се храним правилно и имаме времето за това. В такъв момент на помощ идват хранителните добавки, а тези на Нейчърс Съншайн са от най-високо качество.

Ето няколко добавки на Nature’s Sunshine, които може да приемате за по-здраво сърце:

  • Коензимът Q10 представлява силен антиоксидант, но също така е жизнено важен за доброто функциониране на имунната и сърдечно-съдовата системи в организма.
  • Супер Омега-3 е прекрасно профилактично средство срещу появата на различни сърдечно-съдови заболявания. Представлява продукт, изготвен от рибено масло, богато на ейкозапентаенова (ЕРА) и докозахексаенова (DHA) киселини, които оказват огромно значение за човешкото здраве.
  • Супер Комплекс от витамини и минерали, осигурява на организма дневната доза 17 витамини и 12 минерала, като едно от основните му действия е да укрепва стените на кръвоносните съдове
  • Магнезий – това е елементът масово използван от спортистите, подпомага работата на мускулите и е гарант за добрата работа на сърцето по време на кардио упражненията.