5 “Полезни” практики, които забавят метаболизма ви

5 “Полезни” практики, които забавят метаболизма ви

В интернет ще намерите много статии и препоръки на здравословна тематика, които без да подозирате може да нанесат вреда на вашето здраве. Много от тези „полезни“ практики може да доведат до забавяне на вашият метаболизъм, а това не е добре особено когато се опитвате да се отървете от излишните килограми.

1. Изцяло премахване на въглехидратите

Високо протеиновите диети са на мода от доста време, и то си има добра причина за това. Диетите с нисък прием на въглехидрати работят добре, когато целта ви е да отслабнете. Но не въглехидратите не трябва да се премахват напълно от менюто, особено ако спортувате активно.

При физически натоварвания мускулите се нуждаят от гликоген, а той се набавя чрез въглехидрати от храната. За по-активните хора е добра идея режимът на Новак Джокович, който приема въглехидрати сутрин и преди тренировка, като след тренировка и за вечеря набляга на протеиновата диета.

2. Приемате грешни храни на междинните хранения

Има много ниско калорични храни, които хората си мисля че е добре да похапват като междинно хранене, примерно когато леко огладнеят следобеда. Но правилното решение е да хапнете малко ядки, които са богати полиненаситени мастни киселини. Според изследване приемът на такъв тип мазнини спомага за увеличеното горене на запасите от мазнини на тялото. Избягвайте храни с добавени подсладители.

3. Отхвърляне на млякото

Това е едно от най-спорните неща в храненето, особено в последните години се навъдиха много течения, които тотално отхвърлят приемът на мляко и млечни продукти.

Но млякото има няколко вещества в него, които спомагат за изгарянето на телесните мазнини. Отделно че съдържа калций и КЛА (Конюгирана линолова киселина). Тази киселина е натурална мастна киселина, която е важна за здравето на нашето тяло. Тя има няколко уникални функции, сред които са да поддържа мускулната маса и нормалните нива на холестерол в кръвта. Освен това тази киселина е патентована в продукти за изчистване на мазнините от тялото.

За Калцият няма какво да коментираме, изключително важен и полезен е за здравината на нашите кости.

4. Ограничаване на солта

Солта е вреда, така казват повечето диетолози. Това твърдение по принцип е вярно, защото хората приемат много сол чрез преработените храни. Но пък ограничаването на солта също е вредно.

Солта спомага /особено морската и/или йодираната/ за правилното функциониране на метаболизма, същевременно това влияе и благотворно на стреса и на здравословните нива на окситоцин в организма.  Просто трябва да сте умерени с приемът на сол, нито да надвишавате дневната си норма, нито да я намалявате.

5. Пиенето на твърде много вода

Правилното хидратиране е едно от най-добрите неща, които можете да направите за вашето тяло. Всъщност дехидратацията е една от причините за напълняването и това да не се чувствате добре.

Но знаейки това, много хора започват да прекаляват с приемът на вода, което също е вредно. Клишето за пиенето на 8 чаши вода на ден може и да не работи за вас. За това какво количество вода ви е нужно всеки ден зависи от няколко фактора: теглото ви, диетата ви, дали спортувате, външната температура и дали приемате достатъчно микроелементи и минерали.

Да сте добре хидратирани не означава само да приемате течности, като цяло трябва да приемате и нужните минерали и вещества като соли, магнезий и калий. Особено при спорт в горещо време, когато много се потите, приемът само на вода ще утоли жаждата ви, но реално няма да хидратира добре организма ви без добавените соли и минерали. Един добър наш продукт за активни спортисти е Солстик Енерджи.

Заключение: Вашето здраве не е здравен тренд

Недейте се хвърля с главата напред във всеки нов здравен или диетичен съвет, първо добре проучете нещата, прегледайте направените изследвания и чак тогава преценете дали да пробвате тези нови насоки в храненето. Мислете преди да действате!